Kdy obdržím fakturu a jaké je zúčtovací období?

Faktury jsou rozesílány měsíčně na vámi zadanou adresu pro zasílání vyúčtování (pošta/e-mail).

Zúčtovací období naleznete na faktuře za mobilní služby.

Kolik platím za zaslání měsíčního vyúčtování?

Elektronické vyúčtování (na e-mail) je zdarma.

Tištěné vyúčtování (poštou) je zpoplatněno částkou 49 Kč s DPH měsíčně za každé fakturované číslo (např.: souhrnná faktura pro 4 čísla = 4 x 49 Kč).

Převádí se volné minuty, SMS a data do dalšího zúčtovacího období?

Nevyužité volné jednotky v rámci vašeho tarifu a balíčků se nepřevádí.

Chtěl bych mít všechna čísla na jedné faktuře, jde to?

Ke sloučení vyúčtování dochází automaticky, pokud se v objednávce shodují následující údaje:

  • jméno a rodné číslo Účastníka
  • adresa trvalého bydliště
  • fakturační adresa/e-mail
  • subjekt, který umožnil vstup do programu
  • forma vyúčtování
  • zadaný způsob platby

Kde získám podrobný účet?

Podrobný účet s detailním rozpisem vašich hovorů lze zpracovat pouze k posledním 2 vystaveným vyúčtováním.

O podrobný účet můžete požádat:

Podrobný účet zašleme doporučeně poštou, a to na adresu vašeho trvalého bydliště. Vystavení podrobného účtu je zpoplatněno dle aktuálního Ceníku a Pravidel O2 Family.

Jaké služby jsou rozepsány na podrobném účtu?

V podrobném účtu jsou zobrazeny všechny odchozí služby v rámci ČR.

Pokud byly využívány služby zahraničních operátorů (roaming), budou zobrazeny odchozí i příchozí služby.

Jak platit za služby O2 Family?

Vyúčtování lze uhradit těmito způsoby:

  • Inkasem
    Nejpohodlnější způsob platby. Stačí jen povolit inkaso ve prospěch O2 a potřebná částka se vám každý měsíc automaticky odepíše z účtu. A vy to máte bez starostí.
  • On-line platbou
    Nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu jen platební kartu, u které máte povolené internetové platby.
  • Bankovním převodem
    Příkaz k platbě zadáte osobně v bance nebo pomocí svého internetového bankovnictví.
  • Složenkou
    Pokud vám chodí tištěné vyúčtování s poštovní poukázkou typu A, stačí se zastavit v kterékoli pobočce České pošty a zaplatit v hotovosti.
  • Využitím QR kódu
    Stačí načíst QR kód a v platebním příkazu se okamžitě vyplní všechny potřebné údaje. Potřebovat budete jen chytrý telefon a mobilní aplikaci své banky.
  • Hotovostním vkladem v bance
    Na pobočce ČSOB vložíte peníze přímo na účet O2 209090692/0300.

Jak platit za služby O2 Family pomocí inkasa?

Platba inkasem je nejpohodlnější způsob platby. Stačí jen povolit inkaso ve prospěch O2 a potřebná částka se vám každý měsíc automaticky odepíše z účtu. A vy to máte bez starostí.

Jak inkaso nastavit
Nejdřív je potřeba změnit způsob platby za služby O2 Family. To zařídíte v internetové samoobsluze Moje O2 Family v sekci Vyúčtování/ Nastavení vyúčtování. Pro zadání si připravte číslo účtu, ze kterého chcete služby O2 Family platit.

1.

2.

Ve své bance nastavte povolení k inkasu ve prospěch účtu O2 209090692/0300 (Československá obchodní banka, a.s.).

Když vše stihnete nastavit před koncem zúčtovacího období, proběhne platba za toto období již inkasem.

Pokud se vám inkaso nedaří nastavit nebo potřebujete s čímkoli poradit, zavolejte nám na Zákaznickou linku 841 117 118.

Platby pod kontrolou
O tom, že platba proběhne inkasem, se můžete přesvědčit ve faktuře v části „Způsob platby: inkasem“. V tomto případě se nemusíte vůbec o nic starat, protože o částku si požádáme sami.

Pokud je zde uveden "Způsob platby: složenkou/převodem", tak inkaso neproběhne a je nutné platbu uhradit jiným způsobem platby, např. převodem z účtu, nebo složenkou.

Je-li ale vaše nastavení inkasa v pořádku, inkasem budete pravděpodobně platit až od následující faktury. To se může stát, pokud jste inkasní platbu nastavovali např. těsně před koncem zúčtovacího období.

V případě nesrovnalostí můžete zaplacenou částku reklamovat. Jen mějte na paměti, že reklamaci je nutné podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování. Při pozdějším podání bohužel nemůžeme reklamaci uznat. Pozor na to, že i při reklamaci je třeba vyúčtování zaplatit v termínu splatnosti.

Inkasní limit
Sami si ve své bance stanovíte limit pro platby za služby O2 Family v daném měsíci.

Doporučujeme limit buď nenastavovat nebo jej nastavit alespoň jako 1,5násobek vaší obvyklé fakturace.

Jste-li nový zákazník, pak limit stanovte minimálně jako 1,5násobek očekáváné měsíční fakturace.

Pokud totiž nastavený inkasní limit překročíte, nedojde ke stržení inkasní platby a vyúčtování bude nutné zaplatit jiným způsobem platby (např. převodem z účtu, nebo složenkou).

Limit je třeba zaokrouhlit na celé stokoruny.

Nestrhlo se mi inkaso, co mám dělat?

Pokud inkasní platba neproběhne, informujeme vás prostřednictvím SMS a e-mailu.

Nejdříve ve vašem internetovém bankovnictví překontrolujte, že platba opravdu neodešla. Občas se stane, že banka odešle platbu o nějaký den déle. Takže informační SMS a e-mail vám pošleme i přesto, že už je platba uhrazená, nebo někde na cestě. Lhůta pro přisání platby může být až 2 pracovní dny.

Pokud platba z vašeho účtu neodešla, tak využijte k úhradě vyúčtování jiný způsob platby (např. převodem z účtu).

Jak platit za služby O2 Family on-line kartou?

Platba kartou on-line je nejrychlejší způsob platby.

Potřebujete k němu jen platební kartu, u které máte povolené internetové platby.

Tlačítko pro platbu on-line naleznete:

náhled obrazovky u telefonu se systémem Android:

Náhled obrazovky u telefonu Apple:

Pro platby kartou používáme GoPay, což je třetí strana. Jsme tedy závislí na tom, které karty akceptuje právě brána GoPay. Překontrolujte si prosím, zda je vaše karta podporována. Platební karta musí být vydána v EU.

Jak platit za služby O2 Family bankovním převodem?

Příkaz k platbě zadáte osobně v bance nebo pomocí svého internetového bankovnictví.

Co budete potřebovat
Budete potřebovat:

  • částku
  • číslo účtu O2 Czech Republic a.s.
  • variabilní symbol

Při zadávání platebního příkazu nezapomeňte hlídat splatnost vyúčtování a správně zadat číslo účtu O2 i variabilní symbol. Jinak by se mohlo stát, že platbu zašlete na cizí účet nebo ji u nás nerozpoznáme.

Účet pro platbu převodem
Pro platbu vyúčtování za mobilní služby prosím použijte účet O2 u Československé obchodní banky.
ČSOB
209090692/0300

Platba ze zahraničí
Vyúčtování za služby můžete uhradit také bankovním převodem ze zahraničí, bude však třeba, abyste uvedli dodatečné údaje používané v mezinárodním platebním styku.

Měna

CZK

Číslo účtu

209090692

Kód banky

0300

IBAN

CZ58 0300 0000 0002 0909 0692

SWIFT

CEKOCZPP

Název banky

Československá obchodní banka, a. s., Radlická 333/150, 150 57 Praha 5

Název účtu

O2 Czech Republic a.s.

Proto, aby mohla být platba skutečně identifikována, doporučujeme do Zprávy pro příjemce uvést variabilní symbol vaší faktury.

Jak platit za služby O2 Family pomocí hotovostního vkladu v bance?

Na pobočce ČSOB vložíte peníze přímo na účet O2.

Bankovní účet pro platbu
Číslo účtu O2 je stejné jako pro bankovní převod.

Lhůta pro připsání platby může být až 2 pracovní dny.
ČSOB
209090692/0300

Jak platit za služby O2 Family složenkou?

Pokud vám chodí tištěné vyúčtování s poštovní poukázkou typu A, stačí se zastavit v kterékoli pobočce České pošty a zaplatit v hotovosti.

Co budete potřebovat
Kromě částky, variabilního symbolu a čísla účtu budete navíc potřebovat adresu:
O2 Czech Republic a.s.
Za Brumlovkou 266/2
140 22, Praha 4 – Michle

Na složence najdete všechny potřebné údaje.

Za složenky se platí
Za platbu složenkou si Česká pošta účtuje poplatek a navíc je třeba myslet na to, že peníze dorazí s určitým zpožděním (až 3 pracovní dny). Proto doporučujeme zkusit jiné metody platby. Stačí údaje ze složenky použít třeba pro bankovní převod.

Účet pro platbu poštovní poukázkou
ČSOB
209090692/0300

Jak platit za služby O2 Family přes QR kód?

Stačí načíst QR kód a v platebním příkazu se okamžitě vyplní všechny potřebné údaje. Potřebovat budete jen chytrý telefon a mobilní aplikaci své banky.

Kde QR kód najdete

Aplikaci, která umí zpracovat QR kódy, nabízí třeba Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisenbank, ZUNO BANK, FIO bank, Air Bank nebo ERA.

Jak na to

  • v menu své bankovní aplikace vyberte Platbu pomocí QR kódu
  • namiřte na QR kód fotoaparát smartphonu a počkejte, až se načte
  • aplikace vám přímo v telefonu vytvoří předvyplněný platební příkaz pro uhrazení vašeho vyúčtování služeb O2 Family
  • zkontrolujte údaje, které se v platebním příkazu objevily. Variabilní symbol, částka a číslo účtu by měly odpovídat údajům na faktuře
  • platební příkaz potvrďte a máte hotovo

Nemohu dohledat fakturu. Jak získám údaje k platbě?

Překontrolujte vaše kontaktní údaje v samoobsluze Moje O2 Family. Pokud údaje nesouhlasí hned je opravte, případně pro opravu volejte na Zákaznickou linku 841 117 118.

Pokud vám chodí tištěné vyúčtování (poštou), tak překontrolujte, jestli je vaše poštovní schránka dobře přístupná a čitelně označená.

Pokud vám chodí vyúčtování elektronické (e-mail), tak si kromě složky s doručenou poštou prohlédněte i složku s obchodním sdělením a nevyžádanou poštou.

Zároveň si uložte e-mailovou adresu faktura.o2family@o2.cz mezi vaše oblíbené kontakty, tím zabráníte tomu, aby e-mailový účet zařadil vaše vyúčtování jinam než do doručené pošty.

Vyúčtování a platební údaje lze získat následujícími způsoby:

  • samoobsluha Moje O2 Family - informace, zda jsou vaše faktury uhrazeny a náhled posledních 18 vyúčtování
  • mobilní Aplikace – informace, zda jsou vaše faktury uhrazeny a náhled posledních vyúčtování
  • Hlasová samoobsluha 800 117 118 – informace k zaplacení neuhrazených faktur a zaslání kopie již vystavené faktury
  • SMS zpráva – odesláním SMS ve tvaru SPLATNOST na číslo 720 013 012. Následně obdržíte informaci, které vyúčtování není uhrazeno a údaje k platbě.
  • Zákaznická linka 841 117 118 - informace k zaplacení faktury a zaslání kopie již vystavené faktury

Chtěl bych mít všechna čísla na jedné faktuře, jde to?

Ke sloučení vyúčtování dochází automaticky, pokud se v objednávce shodují následující údaje:

  • jméno a rodné číslo Účastníka
  • adresa trvalého bydliště
  • fakturační adresa/e-mail
  • subjekt, který umožnil vstup do programu
  • forma vyúčtování
  • zadaný způsob platby

Zaplatil jsem fakturu omylem dvakrát. Co se stane s přeplatkem?

Případný přeplatek automaticky použijeme pro úhradu následujícího vyúčtování.

Pokud si přejete přeplatek vrátit, je možné o něj požádat na adrese finance@o2family.cz.

Zapomněl jsem uhradit fakturu. Co mám dělat?

Pokud neobdržíme platbu za poskytnuté služby do data splatnosti, budeme vás informovat prostřednictvím SMS.

Fakturu uhraďte v co nejkratším termínu. Předejdete tak možnému omezení služeb.

Za pozdní platbu jsme oprávněni účtovat poplatky v souladu s Ceníkem a Pravidly O2 Family.