Co jsou kódy PIN a PUK?

Jedná se o přidělená bezpečnostní čísla pro konkrétní SIM kartu, která zabraňují zneužití telefonu cizími osobami. Telefon se aktivuje po zadání PIN kódu, k čemuž jste vyzváni při jeho zapnutí. V menu telefonu naleznete volbu, prostřednictvím které lze zapojit či odpojit zadávání PIN kódu, popřípadě jej změnit. Pokud je kód PIN 3krát za sebou chybně zadán, jste vyzváni k zadání kódu PUK.

Jakým způsobem mohu vyměnit stávající SIM kartu?

Stávající SIM kartu můžete vyměnit prostřednictvím:

1. samoobsluhy Moje O2 Family

  • po přihlášení zvolíte telefonní číslo, u kterého změnu požadujete
  • vyberete položku „SIM karta“
  • zažádáte o výměnu SIM

2. O2 Prodejny

3. zákaznické linky 841 117 118

Výměna SIM karty je zpoplatněna dle Ceníku a Pravidel O2 Family. Poplatek bude přičten k vašemu vyúčtování.

Jak si aktivuji novou SIM kartu?

Aktivaci nové SIM karty provedete následovně podle toho, jakým způsobem byla měněna:

Výměna v O2 Prodejně
Po vyzvednutí SIM v prodejně zažádejte o výměnu SIM karty v samoobsluze Moje O2 Family. Na úvodní straně se nepřihlašujte,
v dolní části obrazovky klikněte na položku Výměna SIM karty v O2 Prodejně. Zadejte požadované údaje a odešlete.

Doručení SIM poštou
Po doručení SIM karty na uvedené fakturační adrese odešlete aktivační SMS v následujícím tvaru:
AKTIVUJmezeraSIMmezeraTELEFONNÍ ČÍSLO (př. AKTIVUJ SIM xxxxxxxxx) a odešlete na číslo 720 013 012.
SMS zprávu je možné odeslat z libovolného aktivního telefonního čísla.
Pokud SMS odesíláte z čísla, pro které výměnu SIM požadujete, vložte novou SIM až po obdržení SMS potvrzující provedení výměny.
Pokud nemáte možnost odeslat aktivační SMS zprávu, kontaktujte zákaznickou linku 841 117 118.

Pokud máte blokovanou SIM kartu z důvodu ztráty/krádeže, po její výměně proveďte zrušení blokace v samoobsluze Moje O2 Family případně na zákaznické lince.

Jak postupovat při ztrátě telefonu?

Doporučujeme vám okamžitou blokaci SIM karty, aby nedošlo ke zneužití SIM karty. Blokaci karty můžete provést následujícím způsobem:

  • samoobsluha Moje O2 Family - na úvodní straně před přihlášením naleznete odkaz na blokaci SIM
  • Hlasová samoobsluha - po zadání Hesla pro komunikaci lze zadat blokaci SIM
  • zákaznická linka - během naší provozní doby

Současně je třeba požádat o výměnu SIM karty a tu následně aktivovat nejpozději do 14 dní od blokace (v opačném případě je vystavena smluvní pokuta za předčasné ukončení využívání služeb). Reaktivace a výměna SIM karty je zpoplatněna dle Ceníku a Pravidel O2 Family.

Co je to eSIM a jaké jsou výhody oproti klasické plastové SIM kartě?

eSIM je vestavěná SIM (embedded SIM), která je v podobě čipu umístěná ve vybraných typech zařízení. eSIM podporuje všechny služby, na které jste zvyklí u běžné plastové SIM. Nově už nemusíte do svého mobilního telefonu nic vkládat, jen do zařízení nahrajete tzv. eSIM profil. Stačí se připojit k internetu nebo Wi-Fi a připravit si eVoucher, na kterém najdete svůj QR kód, PIN a PUK.

V jednom zařízení můžete mít aktivní dvě SIM zároveň. Pokud váš telefon podporuje klasickou plastovou SIM i eSIM, umožňuje vám to využívat oba typy současně. V praxi tak můžete fungovat současně na služebním i soukromém čísle nebo využívat tarif na volání a na data.

Jestli váš telefon podporuje eSIM, zjistíte na internetových stránkách výrobce zařízení.

Co je to eVoucher a kde ho získám?

eVoucher je kupon, na kterém najdete svůj QR kód, PIN, PUK a nejdůležitější kontakty na zákaznické centrum O2 Family. Umožní vám nahrát váš eSIM profil do zařízení.

eVoucher dostanete ve všech značkových O2 Prodejnách, kde vám naši O2 Guru rádi pomohou s první aktivací. Pokud jste našim stálým zákazníkem, můžete si eVoucher objednat v Moje O2 Family nebo na zákaznické lince 841 117 118.

Co je to eSIM profil?

Zjednodušeně řečeno, eSIM profil je souhrn dat, který zaručuje fungování vašeho zařízení (jindy tyto informace nese plastová SIM). eSIM profil je digitálně uložený na vaší eSIM. Je svázaný s vaším telefonním číslem a máte na něm zvolený svůj tarif.

Co mám dělat, když si ze zařízení omylem smažu nahraný eSIM profil?

Pokud jste si v nastavení telefonu omylem smazali svůj eSIM profil, můžete si ho do zařízení znovu nahrát pomocí původního eVoucheru. Na něm najdete svůj QR kód.

Nezapomeňte:

  1. Při nahrávání eSIM profilu je potřeba, aby bylo zařízení připojené k Wi-Fi síti (to platí vždy, když chcete profil smazat nebo nahrát).
  2. Restart ani uvedení zařízení do továrního nastavení by váš eSIM profil smazat neměly.
  3. Smazáním profilu dojde i ke smazání vašeho PIN kódu do původního nastavení (pokud jste si ho sami měnili). Při novém stažení eProfilu musíte tedy opět použít PIN, který je uvedený na eVoucheru. Proto doporučujeme mít eVoucher dobře uschovaný.

Jak mám postupovat, když potřebuji dát zařízení do servisu?

Jestliže potřebujete dát zařízení do servisu, eSIM profil z vašeho telefonu smažte. Pro smazání musíte být připojení k Wi-Fi. Pokud při mazání narazíte na problém, navštivte kteroukoliv značkovou O2 Prodejnu, kde vám naši O2 Guru rádi pomohou.

Pokud se vám z vašeho porouchaného telefonu podařilo eSIM profil smazat, můžete ho pomocí stávajícího eVoucheru nahrát do nového zařízení, které podporuje eSIM. V případě, že vaše záložní zařízení nepodporuje eSIM nebo se nepovedlo eSIM profil z porouchaného zařízení smazat, musí dojít k výměně vaší SIM karty (plastové nebo eVoucheru).

Co se stane s eSIM v případě, kdy ztratím zařízení?

Postup je stejný jako při ztrátě plastové SIM. Blokaci karty můžete provést násleudjícím způsobem:

  • samoobsluha Moje O2 Family - na úvodní straně před přihlášením naleznete odkaz na blokaci SIM
  • Hlasová samoobsluha - po zadání Hesla pro komunikaci lze zadat blokaci SIM
  • zákaznická linka - během naší provozní doby

Současně je třeba požádat o výměnu SIM a tu následně aktivovat nejpozději do 9 dnů od blokace (v opačném případě je vystavena smluvní pokuta za předčasné ukončení využívání služeb). Reaktivace a výměna SIM je zpoplatněna dle Ceníku a Pravidel O2 Family.

Kolik profilů můžu mít na eSIM?

Na eSIM si můžete nahrát více eSIM profilů – například jeden tarif pro volání a jiný určený pro data. Konkrétní počet vždy záleží na kapacitě vestavěného čipu ve vašem zařízení. V jeden okamžik ale může být aktivní pouze jeden z nahraných eSIM profilů.